Σχετικά με εμένα

καθηγητής Χημείας

Δημήτρης Μεϊντάνης

Ο Δημήτρης Μεϊντάνης είναι Χημικός και σπούδασε Χημεία στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Επίσης, κατέχει μεταπτυχιακό δίπλωμα στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία από το Πανεπιστήμιο NUP (MSc in Ed. Psychology).

Έχει διδάξει Χημεία σε φροντιστήρια της μέσης εκπαίδευσης αλλά  και σε ιδιωτικό σχολείο των νοτίων προαστίων (Εκπ. Γ. Ζώη) για 15 χρόνια. Πάνω από 20 χρόνια προετοιμάζει μαθητές για τις Πανελλαδικές εξετάσεις με εξαιρετικές επιδόσεις.

 Έχει λάβει μέρος στις Πανελλαδικές εξετάσεις ως διορθωτής καθώς και στην εξέταση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή μαθησιακές δυσκολίες.

Έχει συμμετάσχει σε επιμορφωτικά σεμινάρια της Ένωσης Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ) ως επιμορφούμενος αλλά και ως εισηγητής. Επίσης, συμμετείχε στην οργανωτική επιτροπή των δυο τελευταίων συνεδρίων διδακτικής της Χημείας που διοργάνωσε η ΕΕΧ.

Έχει πάρει μέρος σε ομάδες επίδειξης πειραμάτων Χημείας στο Athens Science Festival (ASF), στην βραδιά του Ερευνητή αλλά και στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών (ΕΙΕ).

Έχει διατελέσει εκλεγμένο μέλος του Τμήματος Παιδείας και Χημικής Εκπαίδευσης της ΕΕΧ έως 2018.

Τελευταία 7 χρόνια διδάσκει Χημεία σε μικρά γκρουπάκια μαθητών με στόχο την είσοδος τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η διδασκαλία γίνεται από κοντά ή διαδικτυακά με συγχρόνους τρόπου εκπαίδευσης που στοχεύουν στην ενίσχυση της αυτενέργειας του μαθητή και στην ενεργητική μάθηση.  

 

Η Αρχή

Γεννήθηκα και μεγάλωσα σε ένα χωριό πολύ κοντά στην πρωτεύουσα, στα Βίλια Αττικής. Πήγα σχολείο εκεί, από τα πρώτα χρόνια του γυμνασίου άρχισαν να μεb ενδιαφέρουν οι φυσικές επιστήμες, τα μαθηματικά και ο πειραματισμός.

Πανεπιστήμιο
Πανεπιστήριο

Έδωσα Πανελλαδικές εξετάσεις και είχα την ευκαιρία να σπουδάσω Χημεία στο Πανεπιστήμιο των Πατρών. Είχα πραγματικά την τύχη να έχω εμπνευσμένους καθηγητές όπως τον Ν. Κατσάνο, τον Κ. Μπάρλο,  τον Δ. Παπαϊωάννου και πολλούς άλλους. Ευτύχησα να ασχοληθώ λίγο περισσότερο με την ενόργανη ανάλυση στον τομέα του περιβάλλοντος.

Εργαστηριακή Εμπειρία
Εργαστηριακή Εμπειρία

Στην στρατιωτική μου θητεία υπηρέτησα στο Γενικό Χημείο της Πολεμικής Αεροπορίας. Πραγματικά ήταν μια δεύτερη σχολή. Είχα καθημερινή επαφή με την εφαρμοσμένη Χημεία στα εργαστήρια καυσίμων, λαδιών, υφασμάτων κ.α. Η συνεργασία με τους συναδέλφους και η καθημερινή επαφή με την επιστήμη ήταν για μένα μια πολύ ξεχωριστή εμπειρία.

Φροντιστήρια Μ.Ε.
Φροντιστήρια Μ.Ε.

Η διδασκαλία όμως ήταν πάντα κάτι που μου κινούσε το ενδιαφέρον, καθώς συνδυάζει την επαφή με τους νέους ανθρώπους και τη δημιουργικότητα. Αποφάσισα να ασχοληθώ με τη διδασκαλία της Χημείας και το πρώτο βήμα ήταν τα φροντιστήρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ξεκίνησα να διδάσκω σε φροντιστήρια του «κέντρου» και σταδιακά δημιούργησα και το δικό μου γραφείο διδασκαλίας σε μικρές ομάδες μαθητών.

Σχολική Εμπειρία
Σχολική Εμπειρία

Το επόμενο βήμα ενός καθηγητή είναι η διδασκαλία στο Σχολείο και την τάξη, όπως έλεγε και ο αείμνηστος Δάσκαλος Ανδρέας Παπαγεωργίου. Ξεκίνησα να διδάσκω Χημεία και Βιολογία στα Ιδ. Εκπ. Γ. Ζώη σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου με πολύ διαφορετικά επίπεδα γνώσης και επιδιώξεων. Πιστεύω ότι ήταν μια πολύ πετυχημένη πορεία, καθώς οι επιδόσεις των μαθητών αυξήθηκαν σημαντικά παράλληλα, στόχευσα  να καλλιεργήσω στα παιδιά την αγάπης για τη γνώση, τη δημιουργικότητα, τη διαφορετική άποψη αλλά και την κουλτούρα για μια πιο ποιοτική ζωή. Επίσης, η συμμετοχή μου στις Πανελλαδικές εξετάσεις ως διορθωτής αλλά και στην εξέταση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με βελτίωσε ως καθηγητή και ως άνθρωπο. Μια πολύ συγκινητική στιγμή ήταν η 1η θέση της ομάδας μας στον τοπικό διαγωνισμό πειραμάτων ΦΕ (EUSO) καθώς και η 13η πανελλαδική θέση.

Ένωση Ελλήνων Χημικών
Ένωση Ελλήνων Χημικών

Η συμμετοχή μου στην Ένωση Ελλήνων Χημικών με την εκλογή μου στο τμήμα Παιδείας και Χημικής Εκπαίδευσης μου έδωσε την δυνατότητα να συμμετέχω σε πολλές δραστηριότητες σχετικές με την επιστήμη. Έλαβα μέρος σε δυο Πανελλαδικά συνέδρια Χημείας αλλά και σε ημερίδες διδακτικής της Χημείας ως οργανωτική επιτροπή αλλά και ως εισηγητής. Εκπροσώπησα την ΕΕΧ σε αρκετούς διαλόγους μεταξύ των επιστημονικών ενώσεων αλλά και στην κρατική τηλεόραση για την επίλυση των θεμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Έλαβα μέρος στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό χημείας (ΠΜΔΧ), αρκετές φορές στο Athens Science Festival (ASF), στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών (ΕΙΕ) και στη βραδιά του Ερευνητή. Στην πορεία αυτή γνώρισα εξαιρετικούς ανθρώπους και μεγάλους δασκάλους από το χώρο της δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.  

Μεταπτυχιακό Δίπλωμα
Μεταπτυχιακό Δίπλωμα

Το μεταπτυχιακό μου δίπλωμα είναι στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία ( MSc. Ed. Psychology) από το NUP. Ήταν ένας από τους πιο σημαντικούς στόχους μου, η απόκτηση ενός μεταπτυχιακού που συνδυάζει την εκπαιδευτική εμπειρία με την επιστημονική γνώση μιας πολύ σύγχρονης επιστήμης. Είναι όμως και ένα πολύτιμο εφόδιο που αναβαθμίζει τη διδασκαλία και διαμορφώνει μια διαφορετική στάση ζωής.

Διδασκαλία Σήμερα
Διδασκαλία Σήμερα

Το απόσταγμα όλης της παραπάνω προσπάθειας είναι η τωρινή μου δραστηριότητα. Η διδασκαλία των μαθητών και των μαθητριών μου με στόχο να περάσουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και μάλιστα σε ανταγωνιστικές σχολές. Η προσπάθεια αυτή είναι ένα κράμα κλασικής εκπαίδευσης με σύγχρονες τάσεις στη διδασκαλία. Η μάθηση είναι ενεργή και έχει ως επίκεντρο τον μαθητή καθοδηγείται από τον δάσκαλο έτσι ώστε ο μαθητής να μαθαίνει πως θα μαθαίνει, προάγει την αυτενέργεια του και ταυτόχρονα ενισχύει την αυτοεκτίμηση του. Οι μαθητές ταυτόχρονα λειτουργούν ως ομάδα συμβάλλοντας στη μεγιστοποίηση του αποτελέσματος. Ο σχεδιασμός του μαθήματος  γίνεται με στοιχεία διαφοροποιημένης διδασκαλίας που συμπεριλαμβάνει και τα ατομικά χαρακτηριστικά του κάθε μαθητή. Τα αποτελέσματα είναι εξαιρετικά, αλλά η επιδίωξη μου είναι να γίνονται καλύτερα χρόνο με το χρόνο.